Kenapa perempuan cepat terasa?

10:57 PG

Bismillah

Kenapa perempuan cepat terasa?
Ada banyak sebab sebenar nya kenapa perempuan mi cepat sangat terasa hati dengan kata-kata dan tingkah laku yang kasar dari orang yang dia sayangi..

1. Pada lumrahnya perempuan memang suka di manja kan, tak kira lah manja dengan kasih sayang, harta benda atau apa saja. Tambahan, dengan keluarga yang penyayang, dia jarang di tegur atau di marahi oleh orang tua nya... oleh itu, lelaki kena faham, bagai mana untuk menegur kami ini, bukan dengan tengking atau nak marah2, tapi tegur lah dengan suara yang lembut. Selagi apa pun perbuatan nya adalah baik dan tidak mendatang kan mara bahaya atau menyakitkan hati sesiapa, its better fornyou guys untuk tegur nya secara lembut. Bagi alasan yang kukuh kenapa kamu melarang atau menegur, In Sya Allah kami akan faham.

2. Menegur tapi macam marah jer.......
Ok, kalau kita naj tegur kawan kita kan, tak de nya kita pergi dekat dia cakap ' hei, kau ni kan berapa kali aku nak cakap, jangan buat, jangan lah buat! Ni degil sangat ni kenapa? Tak faham bahasa ke?' Itu memang nak kena penumbuk kan...,
Sama jugak dengan orang perempuan, kalau kau nak tegur dia macam tu, dengan suara tinggi, mata terbeliak,,, memang dia akan marah engkau balik broo... ingat, wanita ni hati nya lembut... sama macam hati ibu kamu jugak, hargai mereka macam ibu kamu... ko tak kan cakap begitu dengan ibumu kan, kecuali anak yang kurang adap.. ingat lah, wanita itu telah pilih kau untuk hidup dengan nya selamanya, tolong hargai dirinya dengan bercakap lembut dan sentiasa menjaga tutur bicara mu...

3. Tegur di hadapan orang ramai..
Ini kalau kau ni bos aku ke, memang aku ada buat silap besar depan muka bos aku, tak pe uugak nak tegur. Tapi selalu nya bos yang baik akan panggil pekerja nya ke ofis dan menegur secara berdepan face to face kan.. cakap elok2, kalau angin ok, kalau x ok, memang ada yang kena hembur tu...
Taoi bila lelaki yg kita sayangi buat begitu, tegur or marah depan orang ramai. Maksudnya apa? Apa motif mu nak marah dia depan orang ramai? Marah, dan sakit hati? Sabar brother.... bawak istigfar... ingat siapa yang kau nak marah tu.. ingat siapa dia... jangan ingat kamu lelaki kamu ada hak keatas wanita? Ingat, syurga kamu adalah di bawah telapak kaki ibu kamu jugak... seorang wanita jugak.. sakit nya hati dia, mudah utk dirawat, tapi dia akan ingat sampai mati perbuatan kamu itu...

4. Marah tak tentu pasal...
Marah sebab lapar, marah sebab jem, marah sebab kerja banyak sangat, marah sebab apa yang di plan tak berjalan dengan lancar... marah bukan nya penyelesaian untuk semua masalah kamu tu, kalau pun nak marah sbb lapar, pgi lah makan. Sbb jem, jangan la kuar ke jalan dulu, duduknrumah aje, marah sbb bnyk kerja, haaa, berhenti kerja, tak de banyak sangat lahi kerja, sbb plan x jalan, sbb kecuaian sendiri la selalu nya. Kerja bertangguh, akhirnya, marah tu  hembur semua dekat wanita.. hentak stereng, maki hamun orang... wanita hanya tahu nak menangis la, tapi dia tak kan nanhis depan kamu. Tapi bekakang kamu dia akan melalak.,, huhh! Bawak bersabar ye... istigfar banyak2... buat satu2 kerja kamu tu... bukan nya dengan marah x tentu pasal...

Itu antara 4 sebab la kenapa perempuan cepat sangat terasa hati. Dia akan tunjuk. Dia akan protes, dia akan melawan.., ada pun perempuan yang terima aje bila kena marah or tengking, tapi tak bagi aku..
Ok, itu je la kot nak share harini... nt numi cerita lagi..
Assalam..

You Might Also Like

1 Orang Positif

  1. sabar yer...awk ni mcm kene marah ngn bf awk je??citer ni jd kt awk ke??klu jd kt awk bwk bersabar ek..

    BalasPadam

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Google+ Followers

Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe