Hot Plate Black pepper beef

4:18 PTG

Bismillah
Assalamua’laikum, duduk cuti cuti harini kat rumah, terasa lapar perut. Gerurak peti ais nak tengok apa yang ada. Hehe, nasib la daging yang mama numi bekalkan masa raya haji bulan lepas masih ada. untuk kali ini numi tak nak dah grill yang selalu numi buat selalu tu, harini nak buat ala-ala hot plate punya hidangan. So untuk hidangan ini, tersangatlah senang untuk di sediakan.

Bahang bahan
1.       Daging 100gram (potong pendek dan nipis)
2.       Bawang merah ptong halus
3.       Sos cili
4.       Sos tomato
5.       Kicap manis
6.       Oregano
7.       Lada hitam
8.       Perisa secukupnya
9.       Sayur sawi @ pak coi

Cara-cara membuatnya
Panaskan minyak dan tumis bawang merah hingga wangi. Dah wangi tu, alihkan ke tepi kuali. Masuk kan sedikit sos cili, sos tomato dan kicap sedikit. Gaul hinggal rata. Masukkan air sedikit, dan masukkan daging. Gaul dan tum kan untuk bagi pekat. Bila dah pekat, masukkan rasa secukupnya(garam+aji), oregano secubit, dan lada hitam.masukan sayur. Kacau hingga rata dan rasa.
Ok! Dah siap~~

Hidangkan atas pinggan yang berisi nai putih panas. Letak kat tepi pinggan dan siap untuk di makan. Hehehe, senang jer. Ok beb.. selamat mencuba.
Xoxo love Nurmi,


Allahualam.. Assalamua’laikum 

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Google+ Followers

Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe