Ikut cakap BF/GF.. no no noooo

2:01 PTG

Bismillah
Assalamua'laikum
dalam kita berhubungan dengan seseorang kan, maksudnya gf and bf lah, mesti tak kan lari dari perkataan patuh. patuh dengan gf kita, dengar cakap bf kita. kan? sampai semua benda yan kita nak buat dahulunya jadi terbatas, sebab nak dengar sangat cakap gf/bf.. omaigad.. sampai tahap kita nak buat rutin harian untuk makeup harian pun menjadi masalah jugak. huhuh, katanya untuk mengelak dariada orang lain tengok bila jalan sama. huhuhu, sedih aku dengar. jangan kan sampai nak pakai baju selain daripada baju kurung pun jadi isu nak jeles. ini semua untuk menjaga hati dan perasaan dorang kan?
sebab tak nak dorang cemburu dan marah, kita ikut semua cakap dorang. tanpa pikir perasaan diri sendiri. dan terlalu taksub dengan cintanya sampai kita tiada ruang untuk diri kita pertahankan kehendak sendiri. come on guys.. he or she is not yet your husband and wife. so, don't make yourself become a dumb people. macam ikut sangat telunjuk dia. bukan maksudnya korang tak boleh ikut, boleh, tapi jangan perkara yag bagiku meremehkan pun tak dibaginya. contohnya: ada akaun facebook.
haaa, ini memang banyak kes dah aku dengar. dari kawan2 sekolah dulu  pun pernah kena. ahahah. aku yang dengar ceritanya pun gelak sakan. tapi masih jugak aku nasihatkan kepadanya. kalau seseorang tu dah sayang, jangan terlalu cemburu. kena percaya yang si dia tak kan berubah hati selagi korang tak buat masalah dengan nya. ok?
but, still ada orang nak kongkong gf or bf dia untuk tidak keluar. walaupun dengan kawan2 sendiri. kesian nya.. huhuh. nasib lah sepanjang aku berpacaran dulu, tak pernah lagi si dia melarang aku untuk buat perkara yang aku sukai. lagipun aku memang tak suka di kongkong.
setiap perbuatan kita dengan kawan2 kena ada batasnya, untuk elak rasa curiga dan hilang kepercayaan. itu antara perkara yang semua orang perlu ada. batas dalam berkawan. dan batas dalam melakukan egala macam perkara. dalam pemakaian, solekan, dan pergaulan.
soo: the conclusion is, terima seseorang itu seadaanya, jangan turut sangat kata gf/bf kita (sebab belum tentu lagi dorang tu jodoh kita), dan batasan dalam semua perkara. k lah, nak masuk kelas dulu. nanti update lagi. assalam

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Google+ Followers

Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe