Homemade Lipstick

12:36 PG

Bismillah
Assalamua'laikum people. tinggal beberapa hari lagi untuk aku balik ke Shah Alam, untuk mulakan semester baru. cuti kali ni aku rasakan memang lama, walaupun hanya sebulan lebih aje. mungkin sebab tak banyak bekerja, kan, itu yang buat semua benda berlalu dengan lambat. tapi kalau kita dah concentrate nak buat something tu memang cepat jer masa. macam tadi, tak berasa masa masa aku buat lipstick @ lipglose aku sendiri. memang senang dan cepat untuk buat.


tengok , ada 5 warna yang aku telah pun buat. warna purple, pink, chocolate, oren dan pink jambu. ok, cara2 nak buat lipstick ni memang mudah, tapi untuk budak2 bawah 17 tahun kena hati hati. sebab untuk melarutkan warna ni kena gunakan lighter.

bahan-bahan:
sudu, eye shadow, tooth pick, Vaseline, lighter

cara membuat lipstick sendiri:

  1. guna sudu untuk ambik sedikit Vaseline. lepas tu, goreskan sedikit eyeshadow yang korang suka. sedikit je k, jangan banyak sangat.
  2. lepastu, guna toothpick, untuk gaulkan eyeshadow dengan Vaseline sampai sebati. 
  3. haaa, lepas tu baru korang guna lighter untuk dinyalakan api bawah sudu tersebut, tunggu sehingga Vaseline cair dan gaulkan sehingga sebati. 
  4. langkah terakhir ialah, korang cari bekas kecik, macam sekarang ni numi guna buah dam. untuk letak kan warna2 lipstick. tunggu beberapa minit sehingga sebatian itu keras. siap!!!!!!!
senang jer kan? so, apa tunggu lagi. korang boleh pakai apa2, eyeshadow, blusher dan lipstick untuk gabungkan beberapa warna untuk dapatkan warna yang korang idamkan. ni beberapa snap yang numi sempat amek.
orange
reddy pink
chocolate
so, bila masa yang sesuai untuk guna lipstick2 macam ni. bagi korang yang tak suka pakai lipstick pekat yang kadang2 warnanya terlalu terang kan. sooooo, sebagai penggantinya korang boleh guna warna2 macam ni, memandangkan ini adalah Vaseline yang selalu orang pakai untuk lembapkan bibir lembap, cuma sekarang ni Vaseline ini berkaler2. haaa, selain tu, boleh jugak di jadikan sebagai lipsglose. untuk kilat kan bibir ni. boleh nampak lebih mengiurkan dan juicy. ehhehehehe.. ok? mengerti sekarang.. 
apa tunggu lagi kawan2. try buat sendiri dan try pakai dengan confidentnya. boleh tengok video ni, cara numi buat Lipstick tu k.. Klik sini..

k lah adiyoos.. 

assalamualaikum

You Might Also Like

2 Orang Positif

  1. mun kmk molah, mmg jadi k makan kali. Hahaha kretif ktk! =)

    BalasPadam
  2. haha, nang ada kah? ne da, mun nak engkah rasa n bau2 nya mungkin lah k makan. heheh..

    BalasPadam

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Google+ Followers

Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe