Sekitar Majlis Maulid Nabi Hari ini

11:56 PTG

Bismillah

Assalamua'laikum.. 
sekitar majlis Maulid Nabi hari ni di surau perumahan aku. kami tiba agak lewat, sebab nak tunggu aku berkemas lagi,. jam 7 baru sampai di surau. firt kami solat Magrib berjemaah. usai solat Magrib, majlis di teruskan dengan ceramah. tapi sebelum itu kami sekeluarga sempat ambik beberapa snap. memandangkan
adik aku bawak kawannya sekali, aku tengokkan mereka macam kembar jer.. wajah serupa betol~!

hani and normah
memang macam kembar kan.. ?

ada macam oki  ?
me with mama..
usai solat maghrib tadi, bapak aku yang jadi Qari untuk mengaji. dalam tentatif tadi, ada slot mengaji daripada bapak aku. no wonder lah aku dengar dia asyik mengaji lately ni. memang merdu suara bapak aku. yalah kan, mesti lah merdu, dulu masa mudanya dia selalu menang kalau masuk pertandingan mengaji. dan sampai sekarang suaranya masih mantap. eh.. bukan kerana dia bapak aku aku puji ok, dah memang dia layak untuk dapat pujian tersebut. semuanya anugerah Allah kan.
ramai jugak jemaah yang datang ke majlis malam ini. memang mama siapkan lebih dhal nya. aku tadi sempat dengar perbualan antara ajk surau tu dengan mama.dia bisik kat mama ku yang nasi malam ni habis licin.~ kalau selalunya banyak jer makanan berlebihan. Alhamdulillah tiada pembaziran..
para jemaah wanita
bapak tengah mengaji.. terpegun aku..~!

gambar hiasann..hahah
usai solat isyak, majlis tidak tamat begitu aje. pihak surau mengadakan selawat keatas Nabi secara beramai ramai.lepas tu pihak surau menyediakan sedikit jamuan untuk para jemaah menjamu selera. rasanya bukan jamuan, kira macam kenduri aje aku tengok. ada pelbagai jenis lauk yang terhidang. ada ayam masak kicap, samabl asam, acar, kuih muih dan banyak lagi. 
jemaah lelaki
time makan..
muka kenyang aku~

bila dah kenyang, aku dan mama kena tunggu sekejap. sebab nak ambik balik kawah yang kami bawak tadi.   dah sampai rumah, snap gambar kejap. tengok dua hari cuti, buat muka aku dipenuhi dengan jerawat sudah. hope malam ni dapat tidur nyenyak sambil mimpi yang indah.. 
assalamua"laikum

You Might Also Like

0 Orang Positif

Blog Design By Naomie. Dikuasakan oleh Blogger.

Follow me Via Bloglovin'



Google+ Followers

Facebook Page Naomie Licouz




Subscribe